Sposoby na różne emocje DIY

Na dziś kolejna propozycja DIY, czyli łapacze/młynki dotyczące emocji. Oswajanie się z intensywnymi emocjami, nie zawsze należy do zadań najłatwiejszych. By zaopiekować się emocjami (i dać naszym najmniejszym milusińskim różne sposoby na to!) proponujemy wam wzorowane na klasycznym piekło-niebo origami łapacze/młynki ze sposobami na to by okiełznać złość, poradzić sobie z lękiem, zaopiekować się smutkiem oraz wzmacniać momenty przeżywania złości! Nie pozostaje nic innego, jak tylko pobierać – drukować – kolorować – wycinać – składać, a później dzielić się z tym z naszymi najmniejszymi bohaterami.

A ponadto, bonus:

Nasze 8 sposobów na:

Podtrzymanie radości:

  • ciesz się z najmniejszych osiągnięć
  • czerp inspirację z tego, czego właśnie doświadczasz
  • pomyśl jakie podobne sytuacje wywołują u ciebie poczucie radości i staraj się ich doświadczać w optymalnej dla ciebie ilości
  • otaczaj się ludźmi, w towarzystwie których czujesz się dobrze
  • rób to co sprawia ci przyjemność
  • często pozwalaj sobie na zabawę i śmiech
  • staraj się często mówić innym miłe rzeczy i bądź otwarty na otrzymywanie komplementów
  • mów innym o swoich przeżyciach – podziel się z nimi emocjami, jakich doświadczasz
  • poczuj jak tętni w tobie życie
  • korzystaj w pełni z chwili, która właśnie trwa

 

Poradzenie sobie ze smutkiem:

  • pozwól sobie na przeżywanie smutku
  • jeśli tego potrzebujesz, popłacz
  • możesz poprosić o towarzystwo bliskiej tobie osoby, porozmawiać z kimś zaufanym
  • możesz wziąć długopis, kartkę i opisać to co sprawiło, że się smucisz oraz to, jakie dokładnie emocje tobie towarzyszą
  • pomyśl, że życie składa się z wielu barw – czas smutku w końcu mija, pojawiają się przyjemniejsze emocje
  • zapewnij sobie optymalnie przyjemne i komfortowe warunki, np. zrób sobie herbatę, włącz spokojną muzykę, pozwól sobie na refleksję i odpoczynek, itp.
  • bądź dla siebie dobry – pomyśl jak traktowałbyś bliską tobie osobę w trudnych chwilach – bądź dla siebie równie dobrym przyjacielem i towarzyszem w niełatwym czasie
  • daj sobie czas na spokojne przemyślenia i akceptację zaistniałych okoliczności

Poradzenie sobie z lękiem:

  • respektuj swoje emocje – zauważ, że w tym momencie się boisz
  • przyjrzyj się swoim myślom i odczuciom – czego dokładnie się boisz? przed czym czujesz strach?
  • odwołaj się do swoich wcześniejszych doświadczeń – czy poradziłeś sobie już w podobnej sytuacji?
  • odwołaj się do swoich zasobów, na pewno masz w sobie coś, co jest silniejsze od lęku
  • przypomnij sobie o sytuacji, w której bardzo się bałeś, ale poradziłeś sobie – jakie emocje wtedy tobie towarzyszyły?
  • postaraj się rozluźnić swoje ciało, np. poprzez równomierny oddech
  • pomyśl o kimś, kto nie odczuwałby lęku w takiej sytuacji – wyobraź sobie, jak taka osoba mogłaby sobie poradzić w tych okolicznościach
  • postaraj się uzyskać jak najwięcej informacji o sytuacji, która jest dla ciebie lękowa.

 

Pliki do pobrania:

   

Dodaj komentarz