Emocje są pojęciem abstrakcyjnym, a i dzieciom niełatwo się o nich rozmawia. Tym razem, aby poruszyć tę kwestię, zwłaszcza dotykając tych trudniejszych emocji w przeżyciu dzieci, postawiliśmy na puzzle.

Na początek należy porozcinać puzzle (w załączeniu) i wymieszać. Następnie prosimy dzieci, aby dopasowały do siebie elementy poszczególnych układanek. Opowiadamy, że każda emocja to taki jeden obrazek, na który składają się różne przeżycia i doznania, a także pociąga za sobą rozmaite działania. W ten sposób dzieci mogą zdać sobie sprawę z tego, jak wiele ich zachowań, myśli, doświadczeń z ciała pojawia się w wyniku przeżywania strachu, smutku, złości, itd..

Na każdym elemencie układanki jest także pozostawione miejsce na dodanie czegoś od dzieci. Puzzle sprawdziły się w kontakcie indywidualnym, a także w pracy grupowej – dzieci wymieniały się swoimi doświadczeniami, poczuły także że podobnie przeżywają różne sytuacje.

 

Pliki do pobrania:

Dodaj komentarz

error: Content is protected !!